kotlety mielone PIECZONE z wieprzowiną

Tutaj kotleciki nieco bardziej spiekłam.Zachciało się takich;)
Super alternatywa dla mielonych smażonych.Szkoły są różne. Jedni uwielbiają,inni nie.Ja jednak uważam,że trzeba umieć po prostu zrobić dobrego mielonego - to jest sztuka.Taki aby był dobrze doprawiony,smaczny,w środku delikatny i miękki,aromatyczny a z wierzchu delikatnie spieczony,tak aby tworzył otoczkę,a nie skorupę,która śmierdzi spalenizną. Jadłam wiele kotletów.Myślę,że Ci,którzy mówią,że mielonych nie lubią jedli właśnie takie niesmaczne, surowe,albo niedorobione w środku, zbyt przysmażone z zewnątrz, z nieodpowiedniej jakości mięsa itd.

Natomiast tutaj jest trik. Kotlety pieczone praktycznie wychodzą każdemu i są świetną odsłoną dla tych zbyt mocno przesmażonych i surowych w środku. Cyrkulacja powietrza sprawia,iż idealnie dochodzą w środku a na zewnątrz również tworzą super spieczoną w naturalny sposób otoczkę. Bez zbędnych dodatków,typu bułka tarta czy mąka,lub inne panierki. Polecam!


 Potrzebujemy:
(na dwie,trzy osoby)
600 gr mięsa mielonego mieszanego (u mnie wołowina i wieprzowina)
świeżo mielony pieprz
jajo
łyżka bułki tartej,lub kawałek bułki suchej,którą trzeba zetrzeć (czyli domowej)
czosnek do smaku granulowany bądź świeży (pół łyżeczki granulowanego,bądź 2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę)
pół łyżki suszonego oregano

+ papier do pieczenia
i dodatki:
ziemniaczki możemy również upiec/ugotować
dowolny wachlarz surówek (ja najbardziej lubię surówki na bazie kapust,czy to młodej,czy kiszona kapusta, oraz mizerię lub pomidory w śmietanie.Do mielonego tak na prawdę pasuje bardzo dużo ( uwielbiam buraczki, kiszone ogórki) ale to w okresie zimniejszym.

Sposób przygotowania:
Po pierwsze nie stoję przy patelni! Raz dwa zrobiłam kulki,dodałam pieprzu,świeżo zmielony pieprz,jedno całe jajko,łyżkę bułki tartej,czosnek,oregano. Rozgrzałam piekarnik i na blasze rozłożyłam papier do pieczenia i wyłożyłam kulki,ok pół godziny w 200 stopniach, raz przełożyłam w trakcie na drugą stronę. W miedzy czasie zrobiłam ziemniaki... obiad w pół h





Komentarze

Popularne posty