poniedziałek, 12 stycznia 2015

1, 2, 3 dzień - Dieta kopenhaska 13 dniowa - relacja z diety ( część praktyczna dnia 1, 2 i 3 )

Dzień 1.

Dzień 1. 10 stycznia 2015

Jadłospis jaki obowiązuje 1 dnia:

   8-9   śniadanie: kubek czarnej kawy + łyżeczka cukru;
12-14  lunch: 2 kurze jajka na twardo, szklanka gotowanego szpinaku, pomidor; 
17-18  kolacja: duży befsztyk wołowy, sałata z oliwą i cytryną;

* godziny posiłków możemy dopasować do swojego trybu życia; np. u mnie jest to 
  śniadanie ok. 12, lunch ok. 14:30-16:30, kolacja ok. 20:30. Spać kładę się ok. 3 w nocy.
 


Moje posiłki / dokładny opis produktów Sposób przygotowania:
 
Śniadanie: kawa sypana z płaską łyżeczką cukru. godz. 12

(może być też dobrej jakości rozpuszczalna)

Lunch przed przygotowaniem
 Mój lunch: pomidor malinowy bez skóry, szklanka szpinaku (mrożony rozdrobniony) przygotowany na parze, 2 jajka klasa 0.  godz. ok. 16:30.

Sposób przygotowania: Pomidor sparzyłam wrzątkiem i zdjęłam skórkę (dla łatwiejszego trawienia), pokroiłam w plastry, posoliłam i popieprzyłam  (u mnie gruboziarnisty czarny firmy Prymat); jajka ugotowałam na twardo, pokroiłam tak jak lubię,czyli w pół księżyce;




szklanka szpinaku rozdrobnionego, mrożonego - w naczyniu do gotowania na parze
szpinak przygotowałam na patrze z dodatkiem soli i pieprzu do odparowania wody. Moim zdaniem tak przygotowany lepiej smakuje, niż ten gotowany w wodzie (garnku) - którego ciężko jest pozbawić do końca wody, przez co  rozgotowuje się i smakuje gorzej.

Lunch gotowy do spożycia 


 Moja kolacja: befsztyk wołowy z udźca wołowego, 5 liści sałaty lodowej, cytryna wyciśnięta do wody. Łyżka oleju rzepakowego. godz. ok. 20:30.
Sen - godz. 03:30

249g udźca wołowego przed przygotowaniem


  
Sposób przygotowania:   pocięłam na 3 plastry i posmarowałam odrobiną oleju rzepakowego. Smażyłam z obu stron każdy ze steków ok. 2,5 minuty. Następnie posoliłam i popieprzyłam mięso. Leżakowało ok. 5-7 minut ( w tym czasie zrobiłam zdjęcie :-) ) i zajadałam się razem z 5 dużymi płatami sałaty lodowej. Mięsko puściło "soczek". Moja wersja jest tak średnio wysmażona. W grubszym odcinku mięsa jest ono "różowe" i nieco się ciągnie. Sok z 2/3 cytryny wycisnęłam do szklanki, zalałam wodą i wypiłam do posiłku.

 Łącznie dzisiaj spożyłam 1,5 L wody niegazowanej. Jednakże dzień jeszcze się nie skończył i będę otwierała następną butelkę wody.


235 g udźca wołowego po przygotowaniu ( waga mięsa zmniejszyła się o 14g ) 235 g tj porcja już z sałatą (pełna wersja posiłku)


 *Befsztyk(0,5kg) udźca wołowego - tak mi zważono w sklepie, pokroiłam w plastry mniej więcej 1,5 cm. Steki na dwa dni diety - porcje po 249g i 242g. w surowej masie - po 3 plastry na jeden dzień(jeden wyszedł mi grubszy, drugi średni, trzeci malutki); 

Uwagi:
* Kawa może być zarówno sypana, jak i rozpuszczalna ( koniecznie z cukrem i jedna dziennie tj na śniadanie )
* Koszt diety będzie różnił się w zależności od tego u jakich producentów/ w jakich sklepach kupimy produkt
- sałatę możemy wybrać tańszą ( lodowa/masłowa ) lub droższą wersję np. mix sałat (pakowany w torebkach już umyty i gotowy do spożycia)
- pomidory możemy wybrać tańsze ( tzw. luzem ) lub droższą wersję np. odmiana "malinowe" ** Jeden średniej wielkości pomidor ew. dwa mniejsze; /sparzamy i zdejmujemy skórkę;
*  Mięso może być z udźca wołowego, lub innej części - ważne by była to wołowina, pozbawiona ew. warstw tłuszczu;
*  Jajka wybieramy jak najlepsze tzn. 0 - klasa ekologiczna/ 1 - z wolnego wybiegu lub 
2 - chodu ściółkowego (jakość jajek kupowanych w sklepie możemy sprawdzić otwierając opakowanie > czytając pieczątkę, która znajduje się na każdym z jaj ( cyfra pierwsza oznacza klasę )
* Szpinak kupujemy mrożony, rozdrobniony / najlepiej smakuje przygotowany na parze, można go również ugotować, ale moim zdaniem smakuje gorzej;

Czuję się bardzo dobrze. Nawet jestem trochę zdziwiona, bo do popołudnia jechałam na samej kawie z cukrem. Normalnie nie słodzę, więc może tak zadziałał na mnie cukier, a może to Moja silna motywacja, która od wczoraj bardzo u mnie wzrosła. Muszę przyznać,że szpinak bardzo mi smakował a dawniej nie mogłam przełknąć - i był to dla mnie jeden z najgorszych posiłków DK. Polecam więc przygotowanie go na parze. I wybór swoich ulubionych produktów mimo, iż lista jest ściśle określona.


***
 Dzień 2.


Dzień 2. 11 stycznia 2015

Jadłospis jaki obowiązuje 2 dnia:

   8-9  śniadanie: kubek czarnej kawy + łyżeczka cukru; 
12-14 lunch: duży befsztyk wołowy, sałata z oliwą i cytryną; duży owoc;
17-18 kolacja: plaster szynki, 2/3 szklanki jogurtu naturalnego;

 * godziny posiłków możemy dopasować do swojego trybu życia; np. u mnie jest to 
  śniadanie ok. 12, lunch ok. 14:30-16:30, kolacja ok. 20:30. Spać kładę się ok. 3 w nocy.
  
Moje posiłki / dokładny opis produktów 
Sposób przygotowania:

Śniadanie: kawa rozpuszczalna z płaską łyżeczką cukru. godz. 12

Lunch 
Mój lunch: jogurt naturalny grecki Zott + szynka krucha 139gram godz.ok. 14

 Sposób przygotowania:
 Nie wymaga większej filozofii - jogurt zjadłam prosto z kubka, a wędlinę z opakowania;










Moja kolacja: kilka liści sałaty lodowej z łyżką oleju rzepakowego,pieprz,sól, befsztyk wołowy z udźca ok. 210 gram, 
1/2 małego ananasa ok. 300 gram
woda muszynianka 1,5 L godz. 20:15-20:30
Sen -  ok 2:50


242 gramy udźca wołowego przed przygotowaniem

 Sposób przygotowania: Mięso pocięłam na mniejsze "paski" i posmarowałam odrobiną oleju rzepakowego. Smażyłam z obu stron każdy kawałek ok. 2,5 minuty. Następnie posoliłam i popieprzyłam mięso. Leżakowało ok. 5-7 minut. Zjadłam je razem z kilkoma liśćmi sałaty lodowej (wczoraj zjadłam wierzchnie liście, dzisiaj środek). Mięso pocięte na "paski" jest mniej "różowe" w środku po przygotowaniu. Ananasa obrałam ze skóry i pocięłam w kostkę - zjadłam :) Sok z ok. 1/2 cytryny wycisnęłam do szklanki, zalałam niewielką ilością wody Muszynianką i wypiłam do posiłku.

 Łącznie dzisiaj spożyłam 1,5 L wody niegazowanej "Muszynianka.

Mięsko w trakcie obróbki smaży się z pierwszej strony ok. 2,5 minuty * mięso traci ok 15 gram na wadzę dzięki obróbce







Tak wygląda mięso w środku po przekrojeniu (sorry za słabą jakość zdjęć)





 


























Uwagi:
* Kawa może być zarówno sypana, jak i rozpuszczalna ( koniecznie z cukrem i jedna dziennie tj na śniadanie )
* Jogurt naturalny wybieramy kierując się swoimi upodobaniami * ja lubię gęsty jogurt grecki firmy Zott
* Plaster szynki jest to ok. +/- 100gram, czyli jeden gruby plaster albo kilka cieńszych; Najważniejsza jest jakość tzn wybieramy szynkę wędzoną, polędwicę *wędliny powinny być jak najmniej przetworzone - wybierając wędliny paczkowane, wybieramy produkt przetworzony z większą ilością "chemii"; 
* Koszt diety będzie różnił się w zależności od tego u jakich producentów/ w jakich sklepach kupimy produkt
- sałatę możemy wybrać tańszą ( lodowa/masłowa ) lub droższą wersję np. mix sałat (pakowany w torebkach już umyty i gotowy do spożycia) * u mnie sałata lodowa była na 2 dni;
*  Mięso może być z udźca wołowego, lub innej części - ważne by była to wołowina, pozbawiona ew. warstw tłuszczu;
* Jeśli w jadłospisie napisane jest słowo "owoc" tzn. że wybieramy jeden z trzech owoców do wyboru: jabłko, ananas, albo grejpfrut;  * u mnie była to 1/2 ananasa
* Cytryną możemy skropić sałatę, albo wycisnąć ją do szklanki i wypić razem z wodą, gdy w jadłospisie mamy "sałata+cytryna"
* Posiłki-  lunch z kolacją można zamieniać ze sobą miejscami w ramach tego samego dnia.(tylko i wyłącznie);

*

Moje pory spożywania posiłków nie są idealnie regularne. Wczoraj późno wróciłam ze sklepu by zjeść lunch. Dziś natomiast muszę zjeść wcześniej aby naładować baterię do wieczora - wracam do domu po godz. 20 (Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy).  Zamieniłam ze sobą posiłki lunch-kolacja. Ciepły befsztyk pasował mi bardziej do zjedzenia wieczorem.

*** 

 Dzień 3.


Dzień 3. 12 stycznia 2015

Jadłospis jaki obowiązuje 3 dnia:

   8-9   śniadanie: kubek czarnej kawy + łyżeczka cukru, grzanka;
12-14  lunch:  szklanka gotowanego szpinaku, pomidor, owoc;
17-18  kolacja: 2 jajka na twardo, plaster szynki, sałata z oliwą i cytryną;

* godziny posiłków możemy dopasować do swojego trybu życia; np. u mnie jest to 
  śniadanie ok. 12, lunch ok. 14:30-16:30, kolacja ok. 20:30. Spać kładę się ok. 3 w nocy.
 
Moje posiłki / dokładny opis produktów Sposób przygotowania:
 
Śniadanie: kawa sypana z płaską łyżeczką cukru. godz. ok 13:30

(może być też dobrej jakości rozpuszczalna) + grzanka * u mnie 1 kromka chleba

Chleb żytni pełnoziarnisty posiada 9 dużych cienkich kromek.

 Sposób przygotowania: kromkę chleba uprażyłam na suchej patelni z jednej i drugiej str.
  */chleb zakupiłam dopiero dzisiaj w południe stąd godz.posiłku/ koszt chleba wliczę w zakupy na dzień 4,5,6/


W składzie nie zawiera pszenicy, czyli glutenu; w całej diecie zjemy takich kromek 4, czyli większa połowa chleba nie powinna wliczać się w koszta * każdą kromkę zamroziłam oddzielnie w woreczku foliowym;


Mój lunch: pomidor malinowy bez skóry, szklanka szpinaku (mrożony rozdrobniony) przygotowany na parze,owoc - grejpfrut. ok. 17:15

Sposób przygotowania: Pomidor sparzyłam wrzątkiem i zdjęłam skórkę (dla łatwiejszego trawienia), pokroiłam w ćwiartki, posoliłam i popieprzyłam  (u mnie gruboziarnisty czarny firmy Prymat); szpinak przygotowałam na patrze z dodatkiem soli i pieprzu do odparowania wody. Moim zdaniem tak przygotowany lepiej smakuje, niż ten gotowany w wodzie (garnku) - którego ciężko jest pozbawić do końca wody, przez co  rozgotowuje się i smakuje gorzej. Owoc - wybrałam grejpfrut - pokroiłam :-)


szklanka szpinaku rozdrobnionego, mrożonego - w naczyniu do gotowania na parze
*zdjęcie te same co 1dnia - porcja jest identyczna











Lunch gotowy do spożycia

Moja kolacja: 2 jajka na twardo, polędwica staropolska 164 gramy, kilka liści sałaty masłowej, cytryna wyciśnięta do wody. Łyżka oleju rzepakowego. godz. ok. 20:50.
Sen - godz. 2:30

Kolacja:-) w szklance jest soczek wyciśnięty z 1/2 cytryny  a polędwicę można obwinąć w liść sałaty i jeść jak ruloniki : )
 Sposób przygotowania:   Jajka ugotowałam na twardo, obrałam, pokroiłam, posoliłam i popieprzyłam do smaku; zajadałam się razem z plastrami mięsa i kilkoma liśćmi sałaty masłowej. Sok z 1/2 cytryny wycisnęłam do szklanki i wypiłam do posiłku.

 Łącznie dzisiaj spożyłam 1,5 L wody niegazowanej "Ustronianka z magnezem".

Uwagi:
* Kawa może być zarówno sypana, jak i rozpuszczalna ( koniecznie z cukrem i jedna dziennie tj na śniadanie )
* Koszt diety będzie różnił się w zależności od tego u jakich producentów/ w jakich sklepach kupimy produkt
- sałatę możemy wybrać tańszą ( lodowa/masłowa ) lub droższą wersję np. mix sałat (pakowany w torebkach już umyty i gotowy do spożycia) * u mnie dziś ok. 1/2 sałaty masłowej, środkowa część najprawdopodobniej będzie zjedzona na dalszym etapie diety (dzień 5 jest z sałatą)
- pomidory możemy wybrać tańsze ( tzw. luzem ) lub droższą wersję np. odmiana "malinowe" ** Jeden średniej wielkości pomidor ew. dwa mniejsze; /sparzamy i zdejmujemy skórkę;

*  Jajka wybieramy jak najlepsze tzn. 0 - klasa ekologiczna/ 1 - z wolnego wybiegu lub 
2 - chodu ściółkowego (jakość jajek kupowanych w sklepie możemy sprawdzić otwierając opakowanie > czytając pieczątkę, która znajduje się na każdym z jaj ( cyfra pierwsza oznacza klasę )
* Plaster szynki jest to ok. +/- 100gram, czyli jeden gruby plaster albo kilka cieńszych; Najważniejsza jest jakość tzn wybieramy szynkę wędzoną, polędwicę *wędliny powinny być jak najmniej przetworzone - wybierając wędliny paczkowane, wybieramy produkt przetworzony z większą ilością "chemii"; 
 * Jeśli w jadłospisie napisane jest słowo "owoc" tzn. że wybieramy jeden z trzech owoców do wyboru: jabłko, ananas, albo grejpfrut;  * u mnie był to czerwony grejpfrut
* Cytryną możemy skropić sałatę, albo wycisnąć ją do szklanki i wypić razem z wodą, gdy w jadłospisie mamy "sałata+cytryna"
* Posiłki -  lunch z kolacją można zamieniać ze sobą miejscami w ramach tego samego dnia.(tylko i wyłącznie);
* Szpinak kupujemy mrożony, rozdrobniony / najlepiej smakuje przygotowany na parze, można go również ugotować, ale moim zdaniem smakuje gorzej;

Czuję się ok. Dzisiaj również (podobnie do dnia 1.) lunch zjadłam dosyć późno. Mam wrażenie, że energię dawała mi kawa z cukrem i ta kromka chleba. 
/ na co dzień nie słodzę i nie jadam chleba ( chyba, że jest to właśnie taki jak ten zakupiony na DK).  Polecam wybierać różnorodne owoce tzn. jeśli dnia 2 jemy ananasa, niech następnym razem będzie do grejpfrut albo jabłko - chociaż trochę urozmaici to posiłki.

***

Moje zakupy na 3 dni diety kopenhaskiej:  


Najlepiej i najłatwiej kupować jedzenie na 3 dni diety.





- Ananasa wzięłam pół w biedronce ( fajnie,że udało mi się kupić połówkę) całego bym nie zjadła, a nie lubię marnować jedzenia. 
- Wody wybrałam w miarę dobre. Nie wiem czy istnieje idealna, ale skład wydaje mi się bardzo przyjazny. Poza tym woda z magnezem nie jest tu bez powodu:-) 
- Jajka, udało mi się zakupić 6 sztuk aczkolwiek nie są zbyt duże:/ klasy 0 czyli najlepsze,ekologiczne. Na dalszy etap diety postaram się kupić prosto z "wioski", wyjdzie taniej i są o wiele większe. 
- Jogurt wybrałam taki akurat na 2/3 szklanki. 
- Wędlina - na stoisku wybierałam jakiś czas. Te, które wybrałam wydały mi się najbardziej "zdrowo" wyglądające i naturalne, czyli polędwica staropolska i szynka krucha. 
- Jeśli chodzi o gramaturę mięsa wołowego jak i wędliny trudno jest wymagać od sprzedawców aby wymierzyli nam dokładną ilość mięsa jaką chcemy zakupić ( dlatego warto kupić większy kawałek i podzielić go sobie na dwa dni. Nie jest to jednak tak ważne, jak jakość tych produktów. Mięso surowe po obróbce termicznej straci trochę na wadze a z drugiej str. w diecie nie jest podana idealna waga. Jest to duży befsztyk wołowy albo plaster chudej szynki. Kilka gramów w tą czy w tamtą nie robi różnicy:-) Bierzmy pod uwagę również swoją własną wagę, która u każdego przeprowadzającego dietę jest inna. 

Biedronka:
  1. Cytryna Luz 0,436 x 5,99 - 2,61zł
  2. Szpinak 450g 1 x 2,45 - 2,45zł
  3. Sałata lodowa szt. 1 x 2,99 - 2,99zł
  4. Mięso z udźca 0, 500 x 27,99 - 14,00zł
  5. Sałata masłowa szt, 1 x 2,99 - 2,99zł
  6. Ananas Luz 0,640 x 4,49 - 2,87zł
            Koszt zakupionych produktów z biedronki = 27,91 zł

Kaufland:
  1. Muszynianka Woda 1,5 L 1 x 2,09 - 2,09zł
  2. Ustronianka Woda z Mg 1 x 1,59 - 1, 59zł
  3. Muszynianka Woda 1,5 L 1 x 2,09 - 2,09zł
  4. Jaja M x 6 szt. 1 x 4,99 - 4,99zł
  5. Jogurt naturalny Grecki 1 x 2,79 - 2,79 zł
  6. Szynka Krucha 0, 139 x 37, 90 - 5,27zł
  7. Polędwica Staropolska 0, 164 x 32,90 - 5,40zł
  8. Pomidor malinowy 4 szt-600gr 1 x 7,99 - 7,99zł
  9. Prymat Pieprz Czarny gruboziarnisty 1 x 1,29 - 1,29zł
  10. Grejpfrut czerwony 0,556 x 4,99 - 2,77zł
Koszt zakupionych produktów z kauflandu =36,27 zł

 tj. łączny koszt produktów  na 3 dni diety -  64,18 zł

Psssssss...  Pamiętajcie o piciu wody! Przynajmniej 1,5 L dziennie! ;-)
 
Prześlij komentarz

Peace!

Peace!