Stekowana karkówka na grill



 Co znaczy stekowanie? W sklepie "Stokrotka" przemiła pani pocięła mi karkówkę na równe plastry/płaty i jednocześnie urządzenie zrobiło nacięcia w mięsie,takie małe dziurki. Dzięki temu mięso kruszeje a przyprawy wchodzą do środka mięsa i dodatkowo takie mięso szybciej griluje się lub piecze,w zależności od obróbki termicznej.


MARYNATA.
Mimo,iż mam swoje ulubione tj: śliwkowo-czosnkowa, BBQ,to dziś coś nowego,z przypraw,które mam w domu.

Zrobiłam tak: olej, papryka słodka,papryka wędzona,oregano,przyprawa gyros,trochę wegety z koprem,cukier,trochę keczupu,czarnego pieprzu. Najpierw każdy kawałek małą łyżeczką(1 łyżeczka na 1 duży plaster)rozsmarowałam a jak już tak zrobiłam całość ,to wzięłam w dłonie i każdy kawałek dokładnie zmacerowałam dłonią przenosząc marynatę na drugą stronę steku. Ułożyłam w szklanej misie,przykryłam talerzem. Tak przechowywała się przez noc w lodówce a następnego dnia poleciała na grill:)

 

Komentarze

Popularne posty