Prosta pomidorówka na młodej włoszczyźnie,skrzydełkach z użyciem przecieru

Kupiłam pęczek młodej włoszczyzny i postanowiłam ją oprawić i ugotować zupę.Dodałam również skrzydełka kurze. Docelowo do wywaru dodałam przecier pomidorowy (z saszetki łowicz 30%),3 łyżki keczupu łagodnego Włocławek,2 kostki rosołowe(1 drobiowa,1 cielęca)1 kostka smaku pietruszkowa,szczypta pieprzu.

 Potrzebujemy:
młodą włoszczyznę( pietruszka,marchewka,mały seler wraz z liśćmi,por)
szczypta pieprzu
kostka rosołowa drobiowa
kostka rosołowa cielęca
kostka smaku pietruszkowa
małe opakowanie łowicz koncentrat pomidorowy 30 % saszetka
3 łyżki keczupu ( u mnie wrocławek )

 Przygotowanie:
 Do dużego gara nalałam około 2,5 l wody.Wrzuciłam kilka skrzydełek. Pozwoliłam aby zaczął się proces gotowania.
 W między czasie zbieramy szumowinę,czyli ten biały nalot i pianę,która powstaje podczas gotowania.Łyżką zbieramy i wyrzucamy.


Włoszczyznę obrałam(marchewki oraz pietruszkę ze skórki) ,oraz malutki korzeń selera. Pocięłam w kostkę pora(zarówno białą jak i zieloną część),marchewkę i dodałam do garnka. Starannie umyłam liście selera i również dodałam,pozbywając się łodyg przy samym końcu,dałam tylko już te,które zawierały liście. Pozwoliłam gotować się do godziny czasu.Po czym dodałam kostki rosołowe i pietruszkową. Posypałam szczyptą pieprzu. Zamieszałam.Następnie odcedziłam wszystko na sicie. Do garnka odstawiłam samą"wodę". Natomiast z sita dodałam, marchewkę,pora.Wyrzuciłam łodygi i liście selera. Mięso ze skrzydełek oddzieliłam od kości i dodałam do zupy.Wlałam koncentrat pomidorowy i dodałam 3 łyżki keczupu.

Można dodać do zabielenia kleks jogurtu (polecam bio naturalny bakomy),bezpośrednio do talerza dajemy łyżkę jogurtu,polewamy zagotowaną zupą,bełtamy i dolewamy jej jeszcze więcej
Można ugotować makaron bądź ryż i dodać do zupy aby była bardziej treściwa

Komentarze

Popularne posty