Sałatka meksykańska

Pyszna sałatka imprezowa z wędzonym kurczakiem, serem żółtym, czerwoną fasolą i świeżą czerwoną papryką, doprawiona majonezem, dobrej jakości keczupem z nutką chilli.
Przepis na tę sałatkę odkryłam już dawno.Bardzo smakowała,szczególnie dla jednego z gości, który lubuje się w fast-foodach. Zaczęłam więc regularnie ją przygotowywać przy tego typu klimatach,bo wiadomo nie wszystko jest zawsze ok,w zależności od sytuacji,miejsca i czasu.:)
Natrafiłam kiedyś na taki o to przepis > Meksykanska-salatka-z-wedzonym-kurczakiem 
(na str.użyto kurczaka wędzonego,fasoli czerwonej,papryki konserwowej-ja robię ze świeżej,oraz kukurydzy-której nie lubię w takiej wersji i zastąpiłam ją serem)
Polecam ten blog,mam go dodanego w ulubionych po lewej stronie mojej strony głównej:)
Są to takie proste przepisy wydawać się by mogło na pierwszy rzut oka,z wykorzystaniem często łatwo dostępnych produktów. Nazwałabym to eksperymentalną wariacją na temat kuchni polskiej, lub innej ale nadal przełożoną na styl polski. Zainspirowałam się tym przepisem, bo często przepisy z internetu modyfikuję po swojemu. Rzadko natomiast od dechy do dechy coś kopiuję, chyba,że wydaje mi się to po mojemu trafione. Skład sałatki, którą się zainspirowałam możecie podejrzeć sobie w linku. Ja natomiast podam przepis na moją ulubioną wersję sałatki meksykańskiej inspirowanej przepisem z bloga passionfruit.blox.pl


Składniki:
- 2 udka wędzonego kurczaka bez skóry
- puszka czerwonej fasoli
- ok. 300 gramowy kawałek sera w kostce(ja używam mojego lokalnego gouda),kroję w mini kosteczkę,lub trę,ewentualnie mozzarella potarta
- duża czerwona papryka świeża, ewentualnie dwie/papryka konserwowa
- duża łyżka czubata keczupu dobrej jakości oraz 
duża czubata łyżka analogicznie, dobrego majonezu. 
Jest to straszliwie ważne, bo od tego między innymi zależy smak. 
- jako przyprawa chilli. W zależności od upodobań. Ja lubię na ostro(szczypta)
- ewentualnie mały kawałek cebulki dla ostrości drobno posiekanej
- nie zawsze robiłam z użyciem tych przypraw, ale ostatnio zaczęłam dodawać przyprawę do kuchni włoskiej z kamisa oraz dużą ilość słodkiej papryki w proszku do sosu. Podniosło to znacznie smak sałatki. Stała się bardziej paprykowa i "meksykańska",jest to jednak tylko urozmaicenie,najbardziej odpowiada mi wersja z chilli:) -wypróbuj i wybierz odpowiedni smak dla siebie
wersja z serem gouda pociętym w mini kosteczkę i papryką surową

Generalnie proporcje muszą być zachowane pod względem ilościowym, każdego ze składników musi być podobna ilość.Bynajmniej jest to taka moja złota zasada,metoda, którą często kieruje się w przypadku "na oko", lub gdy nie wiem ile jakiego składnika użyć.W przypadku sałatki jest to o.k. rozwiązanie,ponieważ sałatki mają to do siebie... że są mixem składników. 

Sposób przygotowania:
Kurczaka obieram ze skóry, dokładnie oddzielam mięso od kości i kroje w niechlujne kawałki. Czerwoną paprykę w jak najdrobniejszą kostkę. Ser żółty albo kroję w bardzo malutką kostkę podobnie jak paprykę, a jak nie mam czasu używam tarki i trę po prostu ten ser na wiórki. Nie wiem,czy to nie jest lepsza opcja. Puszkę fasoli opłukuję, dodaje do misy. W oddzielnej miseczce warto przygotować sos, aby przed dodaniem go do pozostałych składników - wykonać go idealnie przygotowany z zamysłem. 
Łyżkę majonezu z keczupem mieszamy, łączymy z chilli, ewentualnie przyprawami do kuchni włoskiej kamis i papryką słodką. Wszystko łączymy ze sobą. Jeśli smak sosu nam odpowiada dodajemy do sałatki. Wszystko dokładnie mieszamy.Odstawiamy na pół godziny do lodówki.
Smacznego!!
 
wersja z papryką marynowaną i serem mozzarella(kupny,pocięty w kosteczkę)




  • Zamiast kurczaka wędzonego możesz użyć parówek podwędzanych lub mortadeli
  • zamiast czerwonej świeżej papryki możesz użyć papryki konserwowej
  • zamiast sera gouda w kostce możesz użyć gotowanego tartego sera,lub samodzielnie zetrzeć na tarce lub gdy chcesz trochę odchudzić sałatkę użyć tartej mozzarelli 
  • w wersji fit możesz majonez rozcieńczyć jogurtem greckim lub innym gęstym jogurtem
 
 

Komentarze

Popularne posty