Sok z wyciskanych jabłek (samodzielnie)

Być może nie wygląda to na sok.. Ja obstawiałabym kawę "kapuczino" i faktycznie tak jest. Pozostaje pewny osad tzw. pianka na brzegu, której ja nie piję. Sok jest tak słodki,że dziwie się producentom, którzy soki dosładzają.. Dzieje się tak w większości przypadków typu napoje,a nie soki.Ale uotever, pomijając ten fakt, sok robi się tak:

Na 3 szklanki soku ok 250-300ml potrzeba:

1,5 kg jabłek
 to wszystko:)
a i sokowirówkę

Ja mam wspomnianą wcześniej. Jabłka obieram w takie plastry grubsze - razem ze skórką i pestkami - nadają się znakomicie. Mowa o naszych polskich jabłkach.Nie ma co przepłacać. A jak będzie sezon, to spróbuję po kolei z czym się da ;)
Polecam każdemu.Witaminka. Chociażby raz w tygodniu,jeśli komuś nie chce się "babrać" a to mały problem.Bo jak słyszałam.. ten miąższ "z wyrzucanych jabłek " czy innych owoców, może wygląda jak "rzygi" ale pachnie znacznie lepiej od nie jednych perfum. Po prostu piękny zapach.
Ps. z takiego farszu jak nic można zrobić kotleciki, nadzienie albo np. część ciasta. Wedle upodobania
Taki farsz z jabłek to nic innego jak marmolada,pozbawiona soków. Można doprawić cynamonem np. i wyłożyć na ciasto francuskie,zapiec & mamy deserowe ciasteczko:) do tego bita śmietana,lody,czy beza... : ))

Komentarze

Popularne posty