ciasto z fasoli i bananów mocno czekoladowe Fit

Jakiś czas temu w klubo kawiarni zjadłam ciasto,które miało napisane na pokrywie bananowo-fasolowe,lub na odwrót. Było tak smaczne,wilgotne i mocno czekoladowe...do tego dostałam gałkę lodów(wybrałam sorbet porzeczkowy) i bitą śmietanę. Stwierdziłam,że sama zacznę robić.
I chociaż przepisu tamtego ciasta nie poznałam,to wyśledziłam w googlach przepisy.... myślałam,że zrobię bez pieczenia,ale stwierdziłam,że skoro nie jestem veganką to jajka mogę dodać i spróbować upiec i zobaczymy jak to wyjdzie.... powiem Wam,że nawet jeśli by nie wyszło,to można takie ciasto podmrozić w zamrażalce i potem podać jak lody,takie lodowe ciasto...
Generalnie na puszkę fasoli dałam 3 banany a nie jednego,więc ciasto jest bardziej płynne.. dlatego myślę,że rozwiązanie z zamrażalką jest najlepszą opcją [:

Potrzebujemy:
- puszka ciemnej fasoli
- 3 dojrzałe (lekko czarne) banany
- jedna płaska łyżka sody
- 3 czubate łyżki miodu płynnego
- 3 czubate łyżki dobrej jakości kakao
- szczypta soli
- 2 całe jajka

Przygotowanie:
Do miski kroimy banany, odsączamy na sicie fasolę z puszki. Dodajemy ją do misy. Wbijamy dwa jaja, dodajemy kakao, sodę,miód,sól. Wszystko miksujemy blenderem na gładką masę. I przelewamy do keksówki standardowej. Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni i do tak nagrzanego wkładamy keksówkę. Pieczemy 30-40 minut. Patyczek od szaszłyka wkładany w ciasto jest mokry,ponieważ ja daję więcej bananów.Możesz zrobić na puszkę fasoli jednego banana,nie jak u mnie 3. Ja chcę uzyskać efekt lekko płynny brałni:) Po tym czasie wyjmuję  z piekarnika i odstawiam w temperaturze pokojowej do ostygnięcia. Po przestygnięciu można podawać,lub schłodzić i podawać jako "ciasto lodowe",dodając gałkę lodów,owoce,dżem...
Ciasto jest bardzo wilgotne i mocno czekoladowe.W ogóle nie wyczuwalna jest fasola. Lekko czuć banana-ale ja dałam 3 a nie 1:) W wersji nie FIT
Można podać z gałką lodów,bitą śmietaną.

 Lub w wersji Fit podać z samodzielnie przygotowanymi lodami (polecam zmrozić jogurt jogobella na około 0,5h)taka by nie za mocno się zmroził i pozostał przyjemnie gęsty).
*banany najlepiej takie czarnawe,ponieważ mocno dojrzałe banany są słodsze.Skrobia przekształca się w cukier,co w przypadku ciasta jest korzystniejsze.Nie dodajemy już cukru białego.
*zamiast miodu można dać syrop z agawy

Komentarze

Popularne posty