lekki bigos vegański

Bigos inspirowany przepisem Darii Ładochy z książki lidla "jeść zdrowiej". Bardzo ciekawa książka,zawierająca mnóstwo informacji i wskazówek dotyczącej najbardziej znanych trendów żywieniowych obecnie,czyli: vege,wegetarianizm,kuchnia bez laktozy,bez glutenu, kuchnia "fit" Napisana bardzo prostym językiem,mimo, iż jest pełna szczegółów - przystępna w odczycie i zachęca do jej przeczytania,sięgania po nią od czasu do czasu,oglądania przepięknych ilustracji.Bardzo ładnie wydana. Poza tym co najważniejsze merytorycznie petarda & przepisy są bardzo proste - co nie oznacza,że prostackie. Po prostu "wykonalne",z przystępnych produktów. A jednocześnie nowoczesnych. Książka mnie bardzo zachęca do przygotowywania tych potraw i mam nadzieję,że uda mi się je przygotować. 

Niniejszym bigos jest inspirowany oryginalnym przepisem,ponieważ po prostu użyłam tego co miałam w domu! Nie kupowałam nic specjalnie,a trafiłam na ten przepis. W lodówce kiszona kapusta.Myślę,a spróbuję. I powiem Wam,że mimo,iż nie jest to bigos z przepisu to zaskoczył mnie nieco innym smakiem.Nigdy wcześniej do kapusty kiszonej nie dodawałam carry.Smak jest nieco kwaśny,nieco orientalny,nie za słony,nie za ostry. A w ogóle nie użyłam soli! Warto kombinować ze smakiem, próbować czegoś nowego,inspirować się,uczyć.


Potrzebujemy:
3 ząbki czosnku
2 cebule (jedna czerwona, jedna żółta)
łyżeczka płaska imbiru
4 łyżki oleju rzepakowego
1 łyżeczka curry w proszku
1 łyżeczka garam masala (kmin rzymski, kolendra, pieprz,cynamon,goździki,kwiat muszkatołowy,kardamon,gałka muszkatołowa, liść laurowy) - u mnie firmy KOTANI
garść suszonych pomidorów z zalewy pociętych drobno oraz kilka pomidorków koktajlowych przeciętych na ćwiarteczki
3 łyżki sosu sojowego
500 - 600 gram kiszonej kapusty

dodatkowe przyprawy: 1/2 łyżeczki czerwonej słodkiej papryki, 3 liście laurowe, 5 ziaren ziela angielskiego, 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej, pół łyżeczki trawy cytrynowej, świeżo mielony czarny pieprz - u mnie dość sporo - na oko będzie czubata łyżeczka, 2 szklanki soku warzywnego - u mnie FORTUNA w składzie zawiera: przecier pomidorowy,marchew, selera,cebule, pietruszkę,paprykę, sok z buraków,przyprawy:czosnek,sól

Przygotowanie:
Na patelni rozgrzewam olej, dodaję poszatkowane cebulę. Czosnek kroję drobniutko - i również dodaje. Dodaję imbir, curry, garam masala i lekko przesmażam wszystko razem. Dodaję suszone i koktajlowe pomidory. I zdejmuję patelnie z palnika.Dodaje sos sojowy.
Kapustę kiszoną szatkuje drobniej i zalewam zimną wodą,odcedzam na sitku z wody. Kapustę wykładam do garnka i dodaje wszystkie składniki z patelni. Doprawiam przyprawami dodatkowymi, całość mieszam łopatką z dwie minuty,tak aby składniki się połączyły, delikatnie przesmażam całość. Dodaję 2 szklanki soku warzywnego,mieszam i gotuję na wolnym ogniu do ok. godziny czasu aż kapusta będzie miękka.Co jakiś czas sprawdzam i mieszam. Jem samodzielnie, bez dodatków typu chleb,czy ziemniaki, ale można oczywiście podać z pieczoną kiełbaską czy czymkolwiek chcecie. Dla mnie smakuje również na zimno.
Smacznego!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ps.Dla zainteresowanych wklejam oryginalny przepis z książki "Jeść zdrowiej",zobaczycie różnice i być może ktoś z Was wykona przepis oryginalny. Zachęcam również do eksperymentowania i tworzenia czegoś od siebie;)



Komentarze

Popularne posty