Przejdź do głównej zawartości

sałatka grecka

 Typowa. Ogólnie znana. U nas częściej podawana z sałatą jako ' wypełniacz ' co czyni ją już zupełnie inną sałatką, po prostu miksem warzyw. Nazwałam to kiedyś "najlepsza sałatka na świecie" czyli taka, gdzie jest najbardziej możliwa ilość świeżych warzyw z dodatkiem sosu winegret. Ale to nie jest taka sałatka, to jest sałatka grecka.Czyli:

Niemieszana.
Dla dwóch osób.
Podawana na talerzu (dużym)
Układana warstwowo
Ja to się nawet przy tym bawię i układam warzywa symetrycznie, tak,żeby było ładnie [:

Potrzebne będą:
- jeden duży ogórek szklarniowy ze skórą
- czerwona papryka
- żółta papryka
- pomidorki najlepiej te mniejsze (paprykowe np.) Są bardzo słodkie i smaczne. Po za tym ładnie wyglądają w tak ułożonej sałatce, nie mieszanej. W dwóch odcieniach (pomarańczy i czerwony)
- ciemne oliwki * garść
- ser typu feta ( oczywiście wybieramy ulubiony ) Fajnie jak się będzie dobrze kroił i jeśli jest z domieszką ziół. A już gotowy pokrojony to dopiero cudo. 
- 1/3 czerwonej cebuli 
- olej rzepakowy


 Na talerzach układamy pokrojonego ogórka. Kroimy go w plastry a następnie każdy kroimy na 4 części. Bądź w inną ulubioną kostkę. Pomidorki kroimy w plastry. Czerwoną i żółtą paprykę w cienkie paski, kostkę. Oliwki na plasterki. Ser w kostkę. Cebulę w piórka.Wszystko ładnie układamy na talerzu warstwowo. Polewamy oliwą.
Od czasu do czasu mam ochotę na taką prosta, klasyczną sałatkę. Kolorową. Zdrową. I w taki właśnie sposób można jeść warzywa. No je się też oczami. Dlatego ja wolę wersję niemieszaną. I pobawić się jedzeniem już na talerzu. I moim zdaniem taka forma smakuje najlepiej.

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

1, 2, 3 dzień - Dieta kopenhaska 13 dniowa - relacja z diety ( część praktyczna dnia 1, 2 i 3 )

Dzień 1.

Dzień 1. 10 stycznia 2015

Jadłospis jaki obowiązuje 1 dnia:

   8-9   śniadanie: kubek czarnej kawy + łyżeczka cukru;
12-14lunch: 2 kurze jajka na twardo, szklanka gotowanego szpinaku, pomidor; 
17-18  kolacja: duży befsztyk wołowy, sałata z oliwą i cytryną;

* godziny posiłków możemy dopasować do swojego trybu życia; np. u mnie jest to 
  śniadanie ok. 12, lunch ok. 14:30-16:30, kolacja ok. 20:30. Spać kładę się ok. 3 w nocy.



Moje posiłki / dokładny opis produktów Sposób przygotowania:

Śniadanie: kawa sypana z płaską łyżeczką cukru. godz. 12
(może być też dobrej jakości rozpuszczalna)

 Mój lunch: pomidor malinowy bez skóry, szklanka szpinaku (mrożony rozdrobniony) przygotowany na parze, 2 jajka klasa 0.  godz. ok. 16:30.

Sposób przygotowania: Pomidor sparzyłam wrzątkiem i zdjęłam skórkę (dla łatwiejszego trawienia), pokroiłam w plastry, posoliłam i popieprzyłam  (u mnie gruboziarnisty czarny firmy Prymat); jajka ugotowałam na twardo, pokroiłam tak jak lubię,czyli w pół księżyce;




szpinak …

Dieta Kopenhaska - 13 dniowa pełna relacja (opis diety w teorii i w praktyce) cz.1 teoretyczna

Dieta kopenhaska Nazywana dietą ostatniej szansy. Kto raz jej spróbuje i skosztuje nie zapomni wymagań jakie przed Nami stawia, ale i efektów oraz satysfakcji, którą osiągamy po 13 dniach!utrata ok. 7kg w przeciągu 13 dni ( to nie powinno być głównym celem aczkolwiek wiem, że najczęściej tak jest:-) )poprawa przemiany materiizmniejszenie się żołądka, co wiąże się z utratą kg po dieciezmianie nawyków żywieniowych(unikamy soli, cukrów i przetworzonej żywności)Dieta kopenhaska 1. nie pozwala na odstępstwa. Nie ma gumy do żucia, albo dodatkowego czegokolwiek!  - czego nie ma w jadłospisie. Jeżeli ten pierwszy i najważniejszy warunek zostanie spełniony - uda nam się przetrwać na tym programie żywieniowym powinniśmy być z siebie dumni. Produkty jakie jemy w trakcie dietyto wołowina - jak najchudsze częściszynka - najlepiej wędzona, jak najmniej przetworzonadobrej jakości jogurty

4, 5, 6 dzień - Dieta kopenhaska 13 dniowa - relacja z diety ( część praktyczna dnia 4, 5 i 6 )

Dzień 4.

Dzień 4. 13 stycznia 2015

Jadłospis jaki obowiązuje 4 dnia:

   8-9   śniadanie: kubek czarnej kawy + łyżeczka cukru;
12-14lunch: 1 kurze jajko na twardo, serek naturalny, duża tarta marchewka; 
17-18  kolacja: kompot bez cukru z dowolnych owoców, 2/3 szklanki 
jogurtu naturalnego;

* godziny posiłków możemy dopasować do swojego trybu życia; np. u mnie jest to 
  śniadanie ok. 12, lunch ok. 14:30-16:30, kolacja ok. 20:30. Spać kładę się ok. 3 w nocy.



Moje posiłki / dokładny opis produktów Sposób przygotowania:

Śniadanie: kawa rozpuszczalna z płaską łyżeczką cukru. godz. 12:30







Mój lunch: jajko na twardo bez soli i pieprzu, "Twarożek domowy" naturalny firmy "Piątnica", duża marchewka.  godz. ok. 13:50.










Sposób przygotowania: Marchewkę obrałam ze skórki, umyłam i starłam na najmniejszych "oczkach" tarki, ; jajko ugotowałam na twardo,zjadłam bez krojenia, pieprzenia i solenia; twarożek otworzyłam i zjadłam łyżeczką :-)





Moja kolacja: kompot z truskawek i jogurt …