Chłopski garnek

Postanowiłam zrobić osobny wątek do potraw z cyklu: "pomysł na... " viniary oraz knorr  FIX
niejednokrotnie w naszej kuchni przygotowywało się potrawy z owych saszetek a zaczęło się to wtedy gdy ja "byłam na diecie" a mój mąż przygotowywał sobie sam obiady i zaczął korzystać z gotowych pomysłów na. Jest kilka fixów,które są ulubionymi, np. fix knorr spaghetti bolognese, kurczak po chińsku, chili con carne... Nie zamieszczałam tu przepisów bo myślałam,że to przecież przepis,który każdy zna i może sobie przygotować bez czytania o tym na blogu. Ale stwierdziłam,że przecież nie każdy chce spróbować, bo może nie wie czy to jest dobre,czy wyjdzie,jak to smakuje,no i że to chemia.. więc będę pokazywać zdjęcia,sposoby przygotowania potraw przeze mnie wraz z moją opinia. A nóż widelec kogoś to zainteresuje, przekona się do tego typu sposobu na jedzenie,czy też po prostu zerknie jak to wygląda.

Dziś chłopski garnek!
Zgodnie z przepisem.
Lista zakupów:
2-3 dobrej jakości kiełbaski
400 g ziemniaków *u mnie małe młode
200 g kapusty *u mnie młodej
1 duża czerwona papryka
no i "pomysł na Chłopski garnek"

oraz

400 ml zimnej wody 
2-3 łyżki oleju rzepakowego do smażenia
średniej wielkości garnek lub duża głęboka patelnia

*dodatkowo dodałam 2 młode marchewki

























Przygotowanie:
Ziemniaki obieram i kroję w niedużą kostkę. Paprykę kroję w kostkę,paski. Kiełbasę w kostkę również niedużej wielkości. U mnie jest dosyć krucha a więc kostka jest nierówna. Kawałek młodej kapusty szatkuje na małych oczkach. Dodatkowo obieram dwie młode marchewki,które również szatkuje.
Na patelni rozgrzewam olej 2-3łyżki. Na rozgrzany olej wrzucam kiełbasę i paprykę. Mieszam,podsmażam kilka minut od czasu do czasu mieszając. Gdy papryka zmięknie i zacznie ewidentnie intensywnie pachnieć a kiełbasa się zrumieni, wrzucam zawartość patelni do średniego garnka. Olej,który pozostał na patelni zostaje. Smażymy na nim ziemniaki. 2-3 minuty, aby je lekko podrumienić a nie usmażyć. Następnie dodajemy kapustę i marchewkę - poszatkowane.Delikatnie łączymy całość i chwilę podsmażamy. W miedzy czasie fix mieszamy z 400 ml zimnej wody. Zawartość patelni wrzucamy do garnka z kiełbasą i papryką. Wszystko zalewamy fixem połączonym z wodą. Mieszamy i przykrywamy pokrywką garnek. Po kilku minutach zdejmujemy pokrywkę,mieszamy jeszcze raz dokładnie całość.Sprawdzamy czy nic nie przywiera. "Wody/sosu" jest dosyć dużo,a więc wszystko powinno być ok i nie ma potrzeby częstego sprawdzania. Nagrywamy pokrywką i dusimy na wolnym ogniu ok 25 minut. Sprawdzamy czy ziemniaki są miękkie.Jeśli tak to potrawa jest już gotowa. Nakładamy chochlą do głębokiego talerza. Według mojego opisu Wychodzą 2,5 głębokiego talerza widocznego na zdjęciu.

Ocena
***
3/5
+
Pomysł dobry w smaku. Dla miłośników potraw jednogarnkowych. Nie wymagający, łatwy w przygotowaniu. Do syta. Proste i łatwo dostępne składniki. Potrawa nie jest droga. I dostatecznie dobra w smaku. Świetna alternatywa dla potraw jednogarnkowych, dla bigosu czy zupy kapuścianej. Sprawdzić się może jako posiłek przy ognisku, podany w menażkach. 

-
Nie przepadam za smakiem kiełbasy w potrawach. Aczkolwiek dobrej jakości kiełbasa jest tu kluczowa,dla smaku i aromatu. To samo tyczy się młodych ziemniaków i kapusty. Ze starych ziemniaków i starej kapusty uzyskamy zupełnie inny smak. Nie lubię zapychacza w postaci ziemniaków. Wolę je jako dodatek czy też potrawy,które są z ziemniaków. 



Komentarze

Popularne posty