kanapka a la hamburger - z odzysku


Wczoraj robiłam gołąbki,a że, postanowiłam trochę popracować nad urozmaiceniem to zamiast ryżu (ogólnie znanego do farszu przy gołąbkach) -  użyłam kaszy jaglanej. I tak myślę, no to będę kozak.
Wyszło mi za dużo farszu ponieważ przy robieniu gołąbków użyłam młodej kapusty, rozpadała się, wyszło znacznie mniej gołąbków niż się spodziewałam...a farsz został. Co z nim zrobić?


I zrobiłam kurde takie hamburgery.
 Wcześniej do farszu dałam mięso mielone wieprzowe mieszane,kaszę jaglaną,sól i pieprz. A więc teraz dodałam dla smaku więcej przypraw: zioła włoskie kamis robią robotę.
Wszelakie dodatki miałam.

Potrzebne będą na hamburgera:
- zbędny / pozostały farsz po gołąbkach jakie robisz
( a jeśli nie masz,to aby było lekko podkręcone dla niby zdrowia to zamiast ryżu użyj:)
kaszy jaglanej z opakowania (przygotować według opakowania,tak samo jak ryż)
i dodać do mięsa mielonego
- *jajko, (jeśli nie dodałaś/dodałeś wcześniej do farszu na gołąbki)
- na fristajlu to sobie użyłam ziół włoskich, świeżo mielony pieprz,sól himalajska,słodka mielona papryka,trochę majeranku
(do doprawienia)
- 4 łyżki oleju rzepakowego

dodatki:
- łyżka majonezu
- jedna buła ulubiona * u mnie ciabata
- grubo krojony plaster gouda ser
- kleks keczupu
- kilka plastrów ogórka szklarniowego/kiszonego
- 1/4 pomidora
- sól i pieprz
- ew.plastry cebuli jak lubisz

Przygotowanie hamburgera: 
Z mięsa,jajka,przypraw formuje płaskiego kotleta. Na patelni rozgrzewam olej i wykładam mięso.
 ( bardzo szybko na dobrej patelni rozgrzanej się pieką hamy), przewracam je z dwa razy. A potem generalnie lubię podlać wodą metodą babci i poddusić,żeby mieć pewność,że w środku przejdą.Wody delikatnie do odparowania - na zdjęciu wlało mi się trochę za dużo - kotlety mogły być bardziej rumiane. Najważniejsze aby przeszły w środku, nie ma nic gorszego niż surowa wieprzowina.
Przygotowanie gotowej kanapki:

Bułkę kroję na pół ale nie do końca (aby się nie rozerwała buła), na dwie kromki smaruje lekko majonezem i na jednej połówce układam ser oraz pokrojone plastry pomidora,pieprz i sól. A na drugiej plastry ogórka i kleks keczupu,w pomiędzy układam kotleta i podaje.









Elo przekąska.
Świetny freestyle.Jeśli pozostanie Ci mięsko mielone, dla alternatywy hamburgera...

Krytyka: Gdyby bułka była ciepła i ser byłoby idealnie... Ale to bułeczka typu ciabata bardzo gruba, z np. pestkami,która po upieczeniu będzie tylko twarda... to jest kanapka,a nie typowy hamburger

Elo!

Komentarze

Popularne posty