Zupa tajska z ostrym zielonym curry #bezglutenowy

#bezglutenowy
#bez cukru
#pasta zielona curry: chilli 25%, trawa cytrynowa, czosnek,szalotka, sól, galangal, limonka kaffir, kmin, pasta z KREWETEK (KREWETKI,SÓL)

Zupę tę przygotowuję dosyć często, ponieważ bardzo ją lubię. Jest bardzo prosta w przygotowaniu i jeśli ktoś lubi'takie'smaki i ma przyjdzie ochota... Super! Nie ma to jak mieć w zapasie opakowanie pasty. Jeśli nie ( zawsze mam słoiczek zielonego curry - starcza na bardzo długo,do kupienia w kaufland za ok. 10zł )
Jednorazowe 'paczuszki'/opakowania past znajdziemy w wielu smakach. Moja ulubiona znajduje się poniżej, z tego względu posiadam również Green Curry Paste z kaufa. Jest to jednak ostry i wyrazisty smak. Dlatego np TOM KHA (na lewej na zdjęciu jest już słodko i lekko kwaśna oraz słona) a więc dla miłośników mniej ostrych smaków. Ale na prawdę równie pyszna. Można dawać różne warzywa, np. paprykę, używać innego mięsa np. wołowiny czy krewetek. Ja podaję przepis na MOJĄ ULUBIONĄ wersję.

To właśnie ta pasta z biedronki /tydzień azjatycki



"Curry autentyczne tajskie danie w 15 minut".

Produkt "zielona pasta curry" zakupiłam z tygodnia azjatyckiego w biedronce. [widziałam również w tesco]Mają super wiele produktów w przystępnych cenach. np. olej kokosowy, bezzapachowy za 9.99. Ja na nim smażę (jeśli coś smażę) Jest to najzdrowszy tłuszcz! i nie smakuje kokosem; i można go jeść bez obaw. Witaminy ADEK rozpuszczają się w tłuszczach. A więc ten tłuszcz jest jak najbardziej wskazany w diecie. Zielone curry można kupić też w innych sklepach np.kaufland (na stoisku,przy sosach sojowych i innych orientalnych rzeczach)
Moja ulubiona miseczka na zupę:)

Prosty przepis:
opakowanie zielonej pasty curry vel biedronka (lub samodzielnie wykonanej)
opakowanie ok.500 gramowe pieczarek 
1 średnia cukinia
1 opakowanie mleczka kokosowego(ok.400ml)
ok. 400-500 gr piersi kurczaka
1-2 łyżki tłuszczu kokosowego-jeśli chcesz podsmażyć kurczaka(ale polecam nie smażyć bez potrzeby)
do posypania ulubione zioła według smaku. U mnie drobny szczypiorek, ale pasuje kolendra
ew. makaron ryżowy, jeśli chcemy by zupa była bardziej treściwa

Także na zdj. poniżej widnieje makaron, ew. trawa cytrynowa 

cukinia,pieczary i pierś - zdjęcie z netu;p


Wykonanie:
Do garnka wlewamy puszkę mleczka kokosowego (ok.400ml), oraz opakowanie pasty curry (50g). Jeśli ktoś nie lubi ostro,można dodać mniej;ale wg mnie będzie to pozbawiało charakteru tego dania; oprócz tej pasty nie dodajemy żadnych innych przypraw,a jest ona ostra z założenia; jeśli będzie jej mniej,zupa nie tylko będzie mniej ostra, ale po prostu mdła i mało doprawiona; 
W między czasie kroimy pierś w kostkę i dodajemy do garnka z mleczkiem [(Jeśli chcemy to można użyć tłuszczu kokosowego i podsmażyć pierś z kurczaka, ale jest to nie potrzebne i ja dodaję surową pierś do mleczka kokosowego z pastą:))]Gotuje się. A my myjemy/obieramy/kroimy w plastry pieczarki i cukinię wraz ze skórką. Dodajemy do zupy. Mieszamy i zalewamy wodą do pokrycia całości.Gotujemy ok.20min. Na koniec siekam drobno szczypiorek i posypuję. Podaje. 

Jeśli danie jest z makaronem. Makaron przygotowuję wg przepisu na opakowaniu. Najpierw nakładam makaron na talerz, następnie dodaje "gęste składniki" a potem zalewam " wodą " [: Na widocznych zdjęciach Zupa na gęsto. Robiłam akurat z dwóch opakowań mleczka kokosowego.Czasami lawiruję proporcjami.



Można dodać makaron ryżowy, który przygotowuje się wg przepisu na opakowaniu.
Ja lubię! 
Smacznego:)

Komentarze

Popularne posty