Sajgonki tzn spring rolls na dwa sposoby

Robię dziś pierwszy raz w swoim życiu spring rolls
Chcę je podać koleżankom wieczorem natomiast przygotować za chwilę. 
Pomyślałam, czy to oby dobry pomysł? jak długo mogą leżeć gotowe spring rolls?
 Czy przechowane w lodówce przez ok. 4 h zachowają swój kształt i nic im się nie stanie. Z takim pytaniem wrzuconym w google, trafiłam na różne strony. Przeczytałam z miłą ochotą wpisy. Mogę powiedzieć, że chcę zrobić dwa rodzaje większe i mniejsze natomiast nie wiem,który z farszów użyje do jakiej wielkości papieru ryżowego. Sos natomiast będzie jeden. Już go zrobiłam i moim zdaniem jest bardzo dobry. Użyłam prostych składników, zapewne tańszych i łatwiej dostępnych ale smak jest słodko, kwaśny, słony i może za mało pikantny ale z uwagi na to,że moje koleżanki najmniej lubią smak pikantny, jest w sam raz. 

Do sosu użyłam: wyciśnięty czosnek przez praskę(wyciśniętego czosnku jest ok.1 łyżki,natomiast na tę 1 łyżkę trzeba użyć kilkanaście ząbków czosnku),1łyżka oleju z chilli, 7łyżek sosu sojowego, 5łyżek soku z cytryny(który wycisnęłam wyciskarką),3 czubate łyżki miodu płynnego wielokwiatowego, 4łyżki wody. Całość wymieszałam i odstawiłam do lodówki. Na chwilę przed podaniem dodam jeszcze drobno posiekany szczypiorek.

Warsz do Sajgonek nr 1.
1,5 paczki dobrze sklejającego się ryżu
paczka przyprawy 'kurczak po syczuańsku' knorr/lub 5smaków kuchni chińskiej (mają ten sam skład)
podwójna pierś z kurczaka
2 średnie marchewki
1 cebulka ze szczypiorkiem
Ryż ugotowałam. Kurczaka pokroiłam w kostkę, posypałam przyprawami (połowa paczki),usmażyłam do momentu zarumienienia,tak aby kurczak nie był suchy. Dodałam marchewkę pokrojoną obieraczką w cieniutkie paski oraz szczypiorek z cebulką drobno posiekany. Dodałam na oko trochę sosu sojowego, łyżkę miodu. Całość polałam połową szklanki wody. Podsmażyłam wszystko parę minut. Następnie wymieszałam ryż z kurczakiem. Poczekałam do ostygnięcia i wstawiłam miskę do lodówki na noc. Następnego dnia farsz jest zwarty i gotowy do nakładania na papier ryżowy.

2 farsz "świeży" to:
poszatkowana sałata lodowa
pocięte w cienkie paski paluszki surimi
pocięte obieraczką w cienkie paski kawałki ogórka i marchewki
cebulka ze szczypiorkiem bardzo drobno pokrojona w piórka



 Papier ryżowy namacza się według przepisu na opakowaniu. W mniejsze papiery zawijałam farsz nr jeden. W większe, ten ze świeżych warzyw. Mniejsze rozmieściłam na tacy,większe położyłam na talerzu. Obok stał sos. Na tej imprezie była również jedna z moich ulubionych sałatek (brokułowa) oraz jajka nadziewane łososiem.


Komentarze

Popularne posty