Przejdź do głównej zawartości

Kotleciki z kaszy jaglanej i brokułów

Pyszne wegetariańskie kotleciki. Nie dodałam jajka, kasza jaglana jest dosyć lepka i jest ono niepotrzebne. Doskonałe na ciepło, jak i na zimno jako przekąska. 
Na 12 średniej wielkości kotlecików potrzebne będą:
- jedna torebka kaszy jaglanej(przygotowana według przepisu na opakowaniu - do wrzącej wody,pod przykryciem ok. 20 minut)
- kilka różyczek mrożonego brokułu;
- garść mrożonej fasolki szparagowej;
- garść świeżej natki pietruszki;
- 1 średnia drobno pokrojona cebulka;
- 2-3 ząbki czosnku według smaku;
-  pół łyżeczki chilli lub czerwonej papryki;
- sól, pieprz,
- łyżeczka ulubionej musztardy;
- olej do smażenia;
- skrobia ziemniaczana do obtaczania kotletów;
- jedna kotka rosołowa ( u mnie warzywna);

Sposób przygotowania:
Kaszę jaglaną gotujemy według przepisu na opakowaniu z dodatkiem połowy kostki rosołowej ( u mnie jedna torebka do wrzącej wody ok. 250ml, gotujemy pod przykryciem ok.20minut); Brokuły i fasolkę szparagową przygotowujemy na parze(ok. 7minut)rozkruszamy w palcach 1/2 kostki rosołowej i posypujemy warzywa. Gotowy brokuł i fasolę przelewamy zimną wodą; Czekamy do ostygnięcia zarówno warzyw jak i kaszy. Na łyżce oleju podsmażamy drobno poszatkowaną cebulkę; W misce łączymy ze sobą ostudzoną kaszę, poszatkowany drobno brokuł i fasolkę, oraz przesmażoną cebulkę. Doprawiamy solą, pieprzem i chilli; Dodajemy garść poszatkowanej natki pietruszki, drobno poszatkowany czosnek i musztardę. Mieszamy. Łyżką nabieramy "masę" i formujemy kotleciki. Obtaczamy każdy w skrobi ziemniaczanej. Smażymy na rozgrzanym oleju z obu stron na złoto. Smacznego:-)
Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

1, 2, 3 dzień - Dieta kopenhaska 13 dniowa - relacja z diety ( część praktyczna dnia 1, 2 i 3 )

Dzień 1.

Dzień 1. 10 stycznia 2015

Jadłospis jaki obowiązuje 1 dnia:

   8-9   śniadanie: kubek czarnej kawy + łyżeczka cukru;
12-14lunch: 2 kurze jajka na twardo, szklanka gotowanego szpinaku, pomidor; 
17-18  kolacja: duży befsztyk wołowy, sałata z oliwą i cytryną;

* godziny posiłków możemy dopasować do swojego trybu życia; np. u mnie jest to 
  śniadanie ok. 12, lunch ok. 14:30-16:30, kolacja ok. 20:30. Spać kładę się ok. 3 w nocy.



Moje posiłki / dokładny opis produktów Sposób przygotowania:

Śniadanie: kawa sypana z płaską łyżeczką cukru. godz. 12
(może być też dobrej jakości rozpuszczalna)

 Mój lunch: pomidor malinowy bez skóry, szklanka szpinaku (mrożony rozdrobniony) przygotowany na parze, 2 jajka klasa 0.  godz. ok. 16:30.

Sposób przygotowania: Pomidor sparzyłam wrzątkiem i zdjęłam skórkę (dla łatwiejszego trawienia), pokroiłam w plastry, posoliłam i popieprzyłam  (u mnie gruboziarnisty czarny firmy Prymat); jajka ugotowałam na twardo, pokroiłam tak jak lubię,czyli w pół księżyce;




szpinak …

Dieta Kopenhaska - 13 dniowa pełna relacja (opis diety w teorii i w praktyce) cz.1 teoretyczna

Dieta kopenhaska Nazywana dietą ostatniej szansy. Kto raz jej spróbuje i skosztuje nie zapomni wymagań jakie przed Nami stawia, ale i efektów oraz satysfakcji, którą osiągamy po 13 dniach!utrata ok. 7kg w przeciągu 13 dni ( to nie powinno być głównym celem aczkolwiek wiem, że najczęściej tak jest:-) )poprawa przemiany materiizmniejszenie się żołądka, co wiąże się z utratą kg po dieciezmianie nawyków żywieniowych(unikamy soli, cukrów i przetworzonej żywności)Dieta kopenhaska 1. nie pozwala na odstępstwa. Nie ma gumy do żucia, albo dodatkowego czegokolwiek!  - czego nie ma w jadłospisie. Jeżeli ten pierwszy i najważniejszy warunek zostanie spełniony - uda nam się przetrwać na tym programie żywieniowym powinniśmy być z siebie dumni. Produkty jakie jemy w trakcie dietyto wołowina - jak najchudsze częściszynka - najlepiej wędzona, jak najmniej przetworzonadobrej jakości jogurty

4, 5, 6 dzień - Dieta kopenhaska 13 dniowa - relacja z diety ( część praktyczna dnia 4, 5 i 6 )

Dzień 4.

Dzień 4. 13 stycznia 2015

Jadłospis jaki obowiązuje 4 dnia:

   8-9   śniadanie: kubek czarnej kawy + łyżeczka cukru;
12-14lunch: 1 kurze jajko na twardo, serek naturalny, duża tarta marchewka; 
17-18  kolacja: kompot bez cukru z dowolnych owoców, 2/3 szklanki 
jogurtu naturalnego;

* godziny posiłków możemy dopasować do swojego trybu życia; np. u mnie jest to 
  śniadanie ok. 12, lunch ok. 14:30-16:30, kolacja ok. 20:30. Spać kładę się ok. 3 w nocy.



Moje posiłki / dokładny opis produktów Sposób przygotowania:

Śniadanie: kawa rozpuszczalna z płaską łyżeczką cukru. godz. 12:30







Mój lunch: jajko na twardo bez soli i pieprzu, "Twarożek domowy" naturalny firmy "Piątnica", duża marchewka.  godz. ok. 13:50.










Sposób przygotowania: Marchewkę obrałam ze skórki, umyłam i starłam na najmniejszych "oczkach" tarki, ; jajko ugotowałam na twardo,zjadłam bez krojenia, pieprzenia i solenia; twarożek otworzyłam i zjadłam łyżeczką :-)





Moja kolacja: kompot z truskawek i jogurt …